Začnite tvoriť svoju osobnú značku


Našu Luciu Pekaríkovú vyspovedal magazín Moja psychológia v hodnotnom rozhovore o budovaní osobných značiek. Nech sa páči, možno sa inšpirujete aj vy:

Mnohé z nás sa venujú podnikaniu, realizujú vysnívaný projekt alebo sa skrátka chcú profesionálne posunúť. Preto je najvyšší čas začať budovať svoju osobnú značku. Osobná značka má silu prirodzene vás zviditeľniť, veľmi jasne odlíšiť a otvoriť dvere do budúcnosti.

„Osobnú značku si predstavte ako profesionálny a osobnostný kokteil.
Citlivo namiešaný silnými vlastnosťami a skúsenosťami odborníka
a ochutený jeho unikátnym príbehom a víziami.“
Lucia Pekaríková

 

Lucia Pekaríková je známou odborníčkou na budovanie a propagáciu osobných značiek cez personálne PR. Marketingovej komunikácii sa úspešne venuje už 15 rokov. Šikovná podnikateľka a majiteľka PR agentúry KOMUNIKA rozšírila obchodné aktivity za slovenské hranice a riadi PR projekty klientov aj v susedných štátoch. V agentúre otvorila špecializovanú sekciu YOU ARE PR, ktorá sa zaoberá budovaním osobných značiek a pomáha klientom zaradiť sa medzi známych odborníkov na trhu. Spolupracuje s podnikateľmi, lídrami a aj známymi tvárami zo šoubiznisu. Angažuje sa vo filantropických projektoch a v súčasnosti vystupuje aj ako mentorka v oblasti osobnostného a kariérneho rastu pre mladé ženy.

Po budovaní osobnej značky siaha stále viac ľudí. Prečo?

Je to tak, rozvíjanie osobných značiek a personálne PR si postupne pýtal trh. Spoločnosti viac investujú do zviditeľňovania kľúčových ľudí, pre podnikateľov je zase prínosom, ak môžu vniesť do projektu či firemného brandu „človečinu“. Komunikácia cez osobnú značku je navyše veľmi prirodzená. Predstavuje efektívny spôsob, ako zviditeľniť nielen seba, ale aj firemnú značku či projekt.

Ako vyzerá dobrá osobná značka? Čo si môžeme pod týmto pojmom predstaviť?

Dobrá osobná značka je postavená na autenticite, hodnotách a cieľoch človeka. Osobnú značku si predstavte ako profesionálny a osobnostný kokteil. Citlivo namiešaný silnými vlastnosťami a skúsenosťami odborníka a ochutený jeho unikátnym príbehom a víziami. Týmto mixom sa prezentuje pred svetom a hlavne potenciálnymi klientmi, ktorí si vďaka komunikácii osobnej značky vedia spojiť firmu s konkrétnou tvárou. Ak sa s ňou stotožnia, začnú jej dôverovať.

Pre koho je budovanie osobnej značky vhodné?

V podstate pre každého, kto sa túži a potrebuje zviditeľniť v oblasti, v ktorej profesionálne pôsobí. Môže ísť o podnikateľa, majiteľa spoločnosti alebo kľúčových zamestnancov, tvorcu projektu. Na osobnej značke je úžasné to, že pracujeme priamo s esenciou človeka. Vyťahujeme na svetlo sveta jedinečnosť, ktorou je osobnosť klienta zaujímavá pre jej publikum.

Ak sa rozhodnem budovať osobnú značku, kde mám začať?

 Treba si uvedomiť, že každá osobná značka je unikátna a buduje sa na mieru. Pred jej komunikáciou si skúste namiešať vyššie spomenutý mix a položte si tieto otázky: Kto som a čo robím? V čom vynikám? Aký je môj cieľ a vízia? Čo chcem, aby si o mne publikum zapamätalo? A čo je veľmi podstatné: Kto sú moji potenciálni klienti? Pretože osobnú značku prezentujete práve pred svojou cieľovou skupinou.

Akých zásad by sme sa mali držať pri budovaní osobnej značky?

Ku komunikácii pristupujte prirodzene a autenticky. Osobná značka má byť tiež zrozumiteľná, čomu

predchádza dôkladné spoznanie vášho publika. Buďte lídrom a inšpirujte. Čo skvele komunikačne funguje, je príbeh. Každý je jedinečný a dokáže pritiahnuť pozornosť. Stávate sa bližším, zapamätateľnejším a v ideálnom prípade aj inšpiratívnym.


PR agentúra KOMUNIKA pôsobí na trhu 12 rokov a okrem slovenského trhu realizuje marketingové aktivity aj v Českej republike, Maďarsku a Poľsku. Venuje sa strategickému poradenstvu, personálnemu PR, B2B a B2C komunikácii, tvorbe obsahu na sociálnych sieťach a event manažmentu. Jej špecializovaná sekcia YOU ARE PR sa zaoberá budovaním osobných značiek cez personálne PR. Pomáha nielen s nastavením osobnej značky, ale aj s jej výstavbou a propagáciou. Pre viac informácií navštívte www.komunika.sk a www.youarepr.com.


Za rozhovor ďakujeme magazínu Moja psychológia.

Komentáre sú vypnuté.