Naša kampaň Srdce pre Afriku sprístupnila vzdelanie desiatkam chudobných detí v Keni a Etiópii


Pro bono kampaň Srdce pre Afriku realizovaná pre Nadáciu Integra oslovila až 167 potenciálnych podporovateľov vzdelania najchudobnejších detí z Kene a Etiópie. Je to o 200 % viac, než sa očakávalo. Z nich je v súčasnosti aktívnych 141 sponzorov, vďaka ktorým začalo chodiť do školy viac ako 125 detí.

Šanca na budúcnosť

Nadácia Integra už viac ako 16 rokov úspešne realizuje program PODPORA DETÍ, ktorý pomáha deťom žijúcim v afrických slumoch získať vzdelanie, a tým sa vymaniť zo začarovaného kruhu hlbokej chudoby.

Deje sa tak vďaka slovenským podporovateľom, ktorí prostredníctvom 25 Eur mesačne zabezpečujú deťom z tých najchudobnejších sociálnych pomerov nielen vzdelanie, ale aj pravidelnú stravu, zdravotnú starostlivosť a v prípade potreby aj bývanie a bezpečný priestor na vývoj.

Prečo je pomoc tak veľmi potrebná?

Keďže rodičia detí žijúci v slumoch ledva zarobia na jedlo či bývanie a výdavky na vzdelanie sú vysoké, deti ostávajú doma a nechodia do školy. Sú tak odsúdené na rovnaký život v dospelosti ako ich rodičia.

Niektoré z týchto detí dokonca rodičov ani nemajú a žili na ulici. Bez zaradenia do programu Podpora detí by sa tak nemuseli dožiť dospelosti. Absolventi programu Nadácie Integra si vďaka získaným vedomostiam a zručnostiam neskôr vedia nájsť prácu, postarať sa o seba a svoju rodinu a prispieť k rozvoju komunity.

Ako vznikla kampaň Srdce pre Afriku?

Nápad na kampaň vznikol po tom, ako riaditeľka našej PR agentúry KOMUNIKA, Lucia Pekaríková, ktorá sponzoruje vzdelanie dievčatka v Keni, napísala o svojej skúsenosti blogový článok 2x väčšie srdce pre Afriku.

Keďže mal článok veľký úspech a do nadačného programu priniesol nových podporovateľov, začali sme s Nadáciou Integra spolupracovať pro bono. V edukačnej kampani Srdce pre Afriku sa vyjadrovala nielen koordinátorka programu Podpora detí Nadácie Integra, ale aj naša Lucia v úlohe skúseného podporovateľa vzdelania pre dievčatko Miriam.

Cieľ kampane prekročený o viac ako 200 %

Hlavným cieľom PR kampane bolo oslovenie 50 nových sponzorov. Chytila však za srdce až 167 Slovákov, ktorí prejavili záujem stať sa podporovateľmi. Cieľ bol teda prekročený o viac ako 200 %. Z nich je v súčasnosti aktívnych 141 sponzorov.

125 detí už chodí do školy

Na štvormesačnú PR komunikáciu bola využitá sila tradičných médií. Cez 20 efektívne cielených mediálnych výstupov prinieslo šancu na lepší život až 125 deťom zo slumov v Keni a Etiópii.

Kampaň rozprávala príbehy detí, ktoré samé nevedia poprosiť o pomoc. Vysvetľovala poslanie, prepracovanosť a zmysluplnosť programu Podpora detí. Tiež spôsob, ako Nadácia Integra transparentne pracuje s peniazmi prispievateľov a čo všetko je z týchto zdrojov zabezpečované.

PR komunikácia bola doplnená o autentické fotografie zo škôl a vzdelávacích centier, ktoré Nadácia Integra spolu s partnermi v Afrike postavili a tiež o šťastné príbehy študentov programu.

Lucia Pagáčová z Nadácie Integra, koordinátorka projektu Podpora detí: „Vzdelanie je kľúčovým nástrojom k odstráneniu chudoby a veríme, že každé dieťa by k nemu malo mať prístup. Presvedčili sme sa, že podobne zmýšľajúcich ľudí s veľkým srdcom je na Slovensku dosť. Vďaka zmysluplnej kampani Srdce pre Afriku sme našli nových podporovateľov pre chudobné deti z Etiópie a Kene. Myslím, že zavážil aj fakt, že kampaň viedla Lucka Pekaríková z KOMUNIKY, ktorá sama podporuje dievčatko v Keni, a teda presne vedela, čo potenciálnych podporovateľov môže zaujímať. Sme vďační za každého podporovateľa, ktorý sa rozhodol darovať nádej na lepšiu budúcnosť dieťaťu.“

„Kampaň Srdce pre Afriku bola pre mňa pofesionálne aj osobne veľmi obohacujúca. Projekt Podpora detí má veľkú silu meniť svet k lepšiemu a naozaj sa teším, že sme s našou agentúrou mohli prispieť našou troškou v podobe úspešnej PR komunikácie. O to viac, že sa nám podarilo zabezpečiť lepší život 125 deťom, pre ktoré bolo vzdelanie dovtedy nedosiahnuteľné. Vedomosti a vzdelanie sú budúcnosť, a aj preto má táto a každá podobná iniciatíva obrovský zmysel,“ povedala Lucia Pekaríková, Managing Director KOMUNIKA.


O kampani Srdce pre Afriku napísal aj marketingový magazín Stratégie:
https://strategie.hnonline.sk/ … /kampan-srdce-pre-afriku-umoznila-desiatkam-chudobnych-deti-pristup-k-vzdelaniu

Komentáre sú vypnuté.