Opäť medzi top PR agentúrami na slovenskom trhu


Renomovaný marketingový magazín STRATÉGIE každoročne vydáva ročenku PR agentúry, v ktorej spovedá vedúce osobnosti z PR. Lídri rozoberajú svoje názory na aktuálne témy. Ročenka zároveň mapuje prehľad agentúr a ich činnosť na slovenskom trhu.

Aj tento rok sme medzi PR agentúrami, o ktorých sa má skrátka vedieť. Naša CEO Lucia Pekaríková porozprávala viac o témach, ktoré hýbu súčasným PR – manažment reputácie, AI v PR, etika či dezinformácie.


Trh PR a ekonomické trendy

Stratégie: Ako hodnotíte uplynulý rok? Zmenili sa rozpočty klientov na PR aktivity? Došlo k rastu alebo poklesu dopytu po vašich službách?

Uplynulý rok bol dynamický, a tak sme ho vnímali aj u nás v agentúre. Rastovo, s pozitívnymi zmenami, napríklad v podobe rozšírenia o nových kolegov či prehĺbenia portfólia našich služieb. Podarilo sa nám upevniť pozíciu úspešnej série MasterClass #youa- rePR pre verejnosť o budovaní osobných značiek. Stabilné vzťahy s klientmi a dosahovaná kvalita práce v agentúre sa odrážajú na schvaľovaných rozpočtoch. Teším sa, že sme nielen nadviazali spolupráce s novými a zaujímavými klientmi, ale dopyt po rozšírení služieb rástol aj na strane našej top klientely. Zaznamenali sme rast najmä na poli strategických konzultácií, mediálnych vzťahov, sociálnych sietí a komplexných služieb spojených s osobným PR.

Stratégie: Aké sú vaše predpovede pre vývoj v nasledujúcom roku? Ktoré faktory budú podľa vás najviac ovplyvňovať tento vývoj?

V PR komunikácii sa pohybujem 17 rokov a tie posledné sú naozaj turbulentné. Nielen z dôvodu ekonomických a legislatívnych zmien, ale najmä vplyvom digitálnych médií a technológií. S tým prichádza ruka v ruke zvýšený dôraz na transparentnosť komunikácie a etiku. Krízová komunikácia zažíva výzvy v podobe nepredvídateľných situácií a tento trend bude aj pokračovať. Rovnako sa však otvára priestor na hľadanie ďalších efektívnych foriem komunikácie. A, samozrejme, autenticita bude aj naďalej kľúčová.

 

Technologické inovácie a AI v PR

Stratégie: Akým spôsobom využívate AI nástroje vo vašej agentúre a pri práci s klientmi a ktoré konkrétne AI riešenia sa ukázali ako najužitočnejšie pre vašu agentúru?

AI nástroje sú naši „externí kolegovia“ a v určitej miere nám uľahčujú nielen prácu, ale aj chod agentúry. S tým súvisia aj prísne interné regule o etickom používaní AI nástrojov. Využívame ich nielen na poli dizajnu či kreatívnych brainstormingov, ale aj ako súčasť nových produktov a služieb agentúry.

Stratégie: Mení sa podľa vás AI profil PR profesionála budúcnosti?

Využitie AI poskytuje široké možnosti v rámci zodpovednej a efektívnej komunikácie. Podrobnejšie analýzy a precíznejšie cielenie na cieľové skupiny, meranie výsledkov v čase či optimalizácia kampaní. Profil PR profesionála sa aj vplyvom AI bude vyvíjať, čo je však prirodzené, keďže AI mení celkový trh. Esenciálna úloha komunikačných odborníkov však ostáva.

Krízová komunikácia a manažment reputácie

Stratégie: Ako sa zmenil prístup ku krízovej komunikácii v poslednom období? Aké nové typy reputačných rizík riešite s vašimi klientmi?

Častejšie sa stretávame s požiadavkou krízových komunikačných odporúčaní, či už pre sociálne siete alebo konkrétne situácie. Klienti si uvedomujú rastúce riziká na trhu a podľa toho aj konajú. Sme silní v oblasti osobného PR a budovania osobných značiek a aj v tejto sfére rastie záujem o tento typ služieb. Naši klienti sú odborníci vo svojej oblasti pôsobenia a záleží im na tom, aký obraz svojou komunikáciou vytvárajú. O sebe a firme, ktorú vlastnia, riadia alebo pre ktorú pracujú na vrcholovej pozícii. Pri osobnom PR a budovaní reputácie klientov vo veľkej miere edukujeme, aby vedeli rozoznať komunikačné riziko a ochránili tak svoju reputáciu.

Stratégie: Aké nové typy reputačných rizík riešite s vašimi klientmi?

Sociálne siete, AI, polarita spoločnosti a ďalšie ekonomické a spoločenské faktory, to všetko ovplyvňuje vznik nových reputačných rizík. Spomeniem transparentnosť a etiku v komunikácii týkajúce sa činností, hodnôt a zodpovednosti v oblasti ESG. Tiež komunikáciu na sociálnych sieťach: efektívne reagovanie, vysvetľovanie dezinformácií a edukácia. So sociálnymi sieťami a s komunikáciou zamestnancov úzko súvisí aj reputačné riziko v podobe chýbajúcich informácií o komunikačnej politike firmy. Sieť LinkedIn je výborným príkladom: ambasádori firiem sú efektívnym komunikačným kanálom, avšak musia poznať napríklad témy, s ktorými sa značka nechce spájať. Ako komunikační odborníci zaisťujeme aj edukáciu ambasádorov firiem, aby klienti podobným rizikám predchádzali.

Etika a dezinformácie

Stratégie: Ako sa vyrovnávate s problematikou dezinformácií a fake news v PR práci?

Spolupracujeme s relevantnými médiami, ktoré prinášajú overené informácie, a rovnako zodpovedne sa ku komunikácii staviame aj v agentúre. Klienti komunikujú jasne a zrozumiteľne, proaktívne edukujeme cieľové skupiny a informácie sú podčiarknuté overenými zdrojmi.

 

Viac sa dočítate v aktuálnom printovom vydaní mesačníka Stratégie Júl 2025 a na www.strategie.hnonline.sk. Ďakujeme za priestor a tešíme sa na ďalšiu spoluprácu!

Komentáre sú vypnuté.